Je kent het wel, zoek je even naar een leuk hotel voor de vakantie en wordt je vervolgens overal op het internet ‘achtervolgd’ door aanbiedingen van het hotel dat je zojuist eerder bekeken hebt. Deze marketing techniek wordt remarketing genoemd. In deze blog leg ik uit hoe remarketing werkt en hoe jij het zelf kan toepassen. 

Hoe werkt het
Het begin allemaal bij een bezoeker, die een pagina bezoekt en hier een bepaald product of dienst bekijkt. Vervolgens gaat de bezoeker verder met andere dingen op het internet, op dit moment komt remarketing kijken. De producten of diensten die zojuist door de bezoeker bekeken zijn worden door middel van een advertentie getoond op andere websites die door de eerdere bezoeker worden bekeken. Meestal is deze advertentie in de vorm van een gepersonaliseerd aanbieding van het product of dienst. Remarketing werkt door middel van een remarketing tag die op de website geplaatst wordt. Via de cookies van de bezoeker wordt achterhaald op welke andere websites hij/zij aan het kijken is. (Jacobs, 2015)remarketing2

Wie kan het toepassen
Remarketing is eigenlijk toepasbaar voor iedereen die een product of dienst aanbied op hun website. Heb jij een conversiegerichte website maar valt het huidige conversiepercentage op dit moment tegen? Dan kan remarketing een uitstekende manier zijn om meer conversies te genereren.

 Voordelen remarketing
– relevante advertenties. Omdat er met remarketing advertenties worden gegenereerd van producten/diensten die door de bezoeker al eerder bekeken zijn, is de kans vele mate groter dat de bezoeker daadwerkelijk op deze advertentie doorklikt.
– kosten effectiviteit. Een remarketing campagne is ongeveer net zo duur als een normale display campagne. Echter zoals zojuist al aangegeven is een remarketing advertentie vele mate persoonlijker.
– Bereik. Het Google Display Netwerk bevat een zeer groot aantal websites waarbij remarketing toegepast kan worden. De kans is dus groot dat de pagina’s die door de oorspronkelijke bezoeker bezocht worden, geschikt zijn voor het inzetten van remarketing. (Bouma, 2016)

Heb je nog meer tips, voordelen of nadelen over remarketing? Stuur dan een berichtje. 

Bronnen
Bouma, M. (2016). Wat is remarketing? En wat zijn hier de voordelen van? Retrieved from Winstmagneet: https://www.winstmagneet.nl/wat-remarketing-en-wat-zijn-hier-de-voordelen-van/

Jacobs, J. (2015, 7 6). Dynamische remarketing, werkt dat nou echt? Retrieved from Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/dynamische-remarketing-werkt-dat-nou-echt

 

 

Advertenties